11. december 2018
Misschien ken je het. Je wilt zakelijk gaan bloggen, maar je zit nu al minstens een half uur naar een lege witte Word-pagina te kijken. Werk volgens deze vier stappen en gebruik de vier inspiratietips die ondertussen langskomen om dat te voorkomen.
10. januari 2018
Als vakbladhoofdredacteur zag ik er tientallen per week en als PR-consultant en nu als zelfstandig tekstschrijver maak ik ze. Hoe verstuur je als bedrijf een professioneel persbericht dat ook nog eens massaal opgepakt wordt?

04. september 2017
In heel veel zakelijke teksten, brieven en e-mails zie ik dat u en je door elkaar worden gebruikt. Ik geef altijd als dringend advies aan mensen om daarin een keuze te maken en daar consequent aan vast te houden. Maar welke van de twee is nu eigenlijk beter?
05. april 2017
Niets staat slordiger dan het verkeerd schrijven van je eigen bedrijfsnaam. Dat klinkt misschien als iets onwaarschijnlijks, maar toch komt het vaak voor.

23. januari 2017
Een paar dagen geleden mocht ik een presentatie geven bij het ondernemersnetwerk Triple O uit Oss. Na afloop kwamen er veel leuke vragen. Daarvan bleef één mij het meest bij. ‘Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een tekstschrijver en een copywriter?’
28. juli 2016
In mijn eerste zeven blogs heb ik het volgehouden om het (bijna) niet over SEO te hebben. Ja, ik noem mijzelf op mijn site een SEO-copywriter, maar toch krijg ik soms jeuk als het over SEO gaat. Niet omdat het niet belangrijk is. Maar omdat het verkeerd wordt uitgelegd.

09. juni 2016
Nienke, mijn dochter van drie, zorgt dagelijks voor bakken aan vrolijkheid in mijn leven. Ze heeft een leeftijd waarop je haar veel kunt leren. Maar ik leer ook elke dag van haar. Over storytelling bijvoorbeeld.
26. mei 2016
In de vorige blog ging het over de vraag of teksten op een website lang of kort moeten zijn. De waarheid bleek genuanceerd. Maar soms zit er niets anders op dan inkorten. Vier tips.

19. mei 2016
“Deze brief is langer dan gebruikelijk omdat ik geen tijd had om een kortere te schrijven”, schreef de Franse schrijver Blaise Pascal in de zeventiende eeuw. De quote is sindsdien door veel mensen aangepast en hergebruikt omdat ie veel herkenning oproept. Het schrijven van korte teksten is vaak moeilijk.
12. mei 2016
Zie je ook steeds meer mensen langskomen op LinkedIn die daar een blog hebben geschreven of die verwijzen naar een blog op de bedrijfssite, een blogwebsite of in een vakblad? Het is een trend. En dat is niet gek.

Meer weergeven

Teksten als een espresso
Puur en krachtig 
Voor bedrijven en redacties

+31 610 55 19 20   
info@tekspresso.nl


Foto's op deze website:
Frans Swaans (achtergrondfoto)
Danny van Emmerik van Door Danny Fotografie (foto Johan van Leeuwen)